czwartek, 10 kwietnia 2014

Ruszkowice, poeci i rzeźbiarze

Dziś od rana dopadł mnie chaos typowego etnologa i badawcza niemoc. Na szczęście szybko ogarnęłam swój umysł i wybrałam najrozsądniejszą opcję, którą była wycieczka do Ruszkowic w towarzystwie Ewki. Dostąpiłam zaszczytu poznania Pani Marianny - przemiłej, wszechstronnie uzdolnionej ludowej śpiewaczki. Po owej wizycie, nadszedł czas na spotkanie poetów w Powiatowej Bibliotece Publicznej. Mini-podróż autostopem uratowała moje być albo nie być i w ostatniej chwili dotarłam na miejsce. Cieszę się, że mogłam wysłuchać niektórych wierszy autorstwa tych utalentowanych a zarazem bardzo skromnych mieszkańców okolic Przysuchy. Mimo wszystko, punktem kulminacyjnym dzisiejszego dnia była wizyta u Państwa, którzy zajmują się rzeźbiarstwem i rękodzielnictwem. Jestem przeszczęśliwa, że odwiedziłam pracownię prawdziwych artystów. Miałam okazję zobaczyć osoby, które z radością łączą pracę z pasją. Był to chyba najbardziej udany z dni, jakie do tej pory przeżyłam w Przysusze. Tak się obawiałam, a teraz wiem, że będę tęsknić.

Zuzanna Pińczewska



Krzyże, fot. Z. Pińczewska


Okno na Ruszkowice, fot. Z. Pińczewska


Oskar Kolberg wierszem, fot. Z. Pińczewska


W pracowni rzeźbiarza, fot. Z. Pińczewska

1 komentarz:

  1. Serwis ogłoszeń bezpłatnych z Radomia - Radom Lokalne, kilkanaście działów tematycznych, m.in. praca, motoryzacja, nieruchomości, turystyka. Tylko aktualne oferty. Zapraszamy na Ogłoszenia Radom. Radom Lokalne !

    OdpowiedzUsuń